Homepage Online Store

Η βαρύτητα της αρχικής σελίδας σε ένα online κατάστημα

Η βαρύτητα της αρχικής σελίδας σε ένα online κατάστημα

Από την πρώτη κιόλας στιγμή οι επισκέπτες της σελίδας, διαμορφώνουν εντυπώσεις για την ιστοσελίδα, τα προϊόντα και την εταιρεία. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα αποφασίζουν αν η σελίδα σου θα καλύψει τις ανάγκες τους ή αν θα αφιερώσουν το χρόνο τους σε άλλη ιστοσελίδα.

Δεν υπάρχει σωστός τρόπος ώστε η αρχική σελίδα ενός καταστήματος να λέει «έχουμε ό,τι χρειάζεσαι». Ωστόσο, τα καταστήματα πρέπει να διαμορφώσουν την εμπειρία του χρήστη βασιζόμενοι στο είδος του εμπορεύματος που προσφέρουν.

Ας δούμε γιατί αξίζει να ληφθεί υπόψη η κατηγορία του αγαθού όταν διαμορφώνουμε την αρχική σελίδα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.
 
 

Γιατί πρέπει να ληφθεί υπόψη η κατηγορία προϊόντος στη διαμόρφωση της αρχικής σελίδας

Όπως προαναφέραμε, δεν υπάρχει κάποιος τρόπος που να μπορεί να εφαρμοστεί σε όλα τα καταστήματα που να πείσει τον επισκέπτη να αγοράσει. Αν υπήρχε, το πιθανότερο οι περισσότερες εταιρείες μάρκετινγκ να είχαν κλείσει.

Οι ανάγκες ενός επισκέπτη σε ένα κατάστημα ρούχων είναι εντελώς διαφορετικές από αυτές ενός επισκέπτη σε κατάστημα με τρόφιμα. Αυτοί οι επισκέπτες έχουν διαφορετικά επίπεδα προϋπολογισμού, αναγκαιότητας κλπ. Ακόμα και του ίδιου ατόμου οι προτιμήσεις μπορούν να διαφέρουν σημαντικά ανάλογα με το τι ψωνίζουν.

Όλη αυτή η διαφοροποίηση πρέπει να αποτυπώνεται στη διαμόρφωση του πρώτου πράγματος που βλέπουν οι επισκέπτες: της αρχικής σελίδας. Οπότε η αρχική σελίδα πρέπει να αντανακλά την κατηγορία του προϊόντος που εμπορεύεται το οποίο μπορεί να επιτευχθεί με διάφορους τρόπους.
 
 

Καταστήματα Μόδας – κάνε μικρά πράγματα για να χτίσεις μακροχρόνιες σχέσεις

Τα καταστήματα μόδας εξαρτώνται από τις μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες τους. Δεν θέλουν ο πελάτης τους να πάρει μόνο μία μπλούζα και να μην επιστρέψει ποτέ ξανά στο κατάστημα. Ο σκοπός τους είναι να πουλάνε προϊόντα τα οποία θα έχουν την ιδιότητα να κάνουν τον πελάτη που τα αγόρασε να επιστρέψει για όλες του τις μπλούζες, μεταμορφώνοντας τον από περιστασιακό πελάτη σε τακτικό πελάτη του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Για να δημιουργηθούν αυτές οι μακροχρόνιες σχέσεις χρειάζονται μερικά βήματα, στα οποία η αρχική σελίδα του καταστήματος πρέπει να παίξει σημαντικό ρόλο. Στην αρχική σελίδα:

  • Πρόσθεσε φωτογραφίες με τα προϊόντα φορεμένα, ώστε οι πελάτες να έχουν σωστές και συγκεκριμένες προσδοκίες
  • Πρόσθεσε και κάποιο social όπως το Instagram, το οποίο βοηθά στην εδραίωση της εταιρείας καθώς δείχνει και πώς φαίνονται τα προϊόντα σας σε αληθινούς ανθρώπους
  • Βάλε εμφανή σύνδεσμο για την πολιτική αλλαγών και επιστροφών, το οποίο βοηθά στην αυτοπεποίθηση νέων πελατών να ψωνίσουν χωρίς να τα δοκιμάσουν
  • Δείξε αρκετά καινούρια προϊόντα ώστε οι τακτικοί πελάτες να βλέπουν τα νέα προϊόντα χωρίς να κουράζονται βλέποντας τα ίδια και τα ίδια
Ένα παράδειγμα όπου ο πελάτης προτρέπεται να κάνει tag μία φωτογραφία στο Instagram ή στο Twitter.

Ένα παράδειγμα όπου ο πελάτης προτρέπεται να κάνει tag μία φωτογραφία στο Instagram ή στο Twitter.

Συμπέρασμα: ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μόδας πρέπει να βοηθά τους επισκέπτες του να καταλάβουν πώς θα δείχνουν τα προϊόντα πάνω τους.
 
 

Αν εμπορεύεσαι ηλεκτρονικά είδη, δείξε τα νέα και πιο δημοφιλή είδη

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα με ηλεκτρονικά είδη απευθύνονται σε πελάτες που ψάχνουν τα καινούρια gadget καθώς και τα πιο δημοφιλή τεχνολογικά κομμάτια. Θέλουν το καινούριο και το θέλουν τώρα.

Ενώ άλλου είδους καταστήματα αφιερώνουν χώρο στην αρχική σελίδα για να παρουσιάσουν την ιστορία τους και πώς ξεχωρίζουν από τους ανταγωνιστές τους, σε αυτή την κατηγορία προϊόντων ίσως είναι χάσιμο χρόνου. Μπες κατευθείαν στο θέμα, προβάλλοντας τα πιο δημοφιλή προϊόντα από την αρχική σελίδα του καταστήματος.

Ένα παράδειγμα όπου το Public λόγω καλοκαιριού προωθεί την αδιάβροχη τεχνολογία

Ένα παράδειγμα όπου το Public λόγω καλοκαιριού προωθεί την αδιάβροχη τεχνολογία

Χρησιμοποίησε το κεντρικό slider της αρχικής σελίδας και πρόβαλλε τα κορυφαία σε πωλήσεις προϊόντα. Μπορείς επίσης να φτιάξεις ένα πλέγμα με τα νέα προϊόντα και τα προϊόντα σε προσφορά.

Δημοφιλή Προϊόντα

Ένα παράδειγμα προβολής «hot» προϊόντων που χρησιμοποιέι το Πλαίσιο στην αρχική του σελίδα

Οι πελάτες που ψάχνουν ηλεκτρονικά είδη, κοιτάνε περισσότερο πώς τα προϊόντα αυτά θα εξυπηρετήσουν τον τρόπο ζωής τους είτε βραχυπρόθεσμα είτε μακροπρόθεσμα. Κάντε προτεραιότητα το συγκεκριμένο μήνυμα στην αρχική σελίδα και μάλλον οι πωλήσεις θα αρχίσουν να αυξάνονται.
 
 

Προσφέρεις είδη σπιτιού ή διακόσμησης; Πέρνα το μήνυμά σου…

Ξεκαθάρισε αμέσως την εξειδίκευση της εταιρείας σου και πρόβαλλε το έντονα και αμέσως. Αυτό μπορεί να γίνει:

  • Προσθέτοντας την εξειδίκευση αυτή κάπου στην κορυφή της αρχικής σελίδας, μιας και η εταιρεία σου μπορεί να μην είναι ακόμα αναγνωρίσιμη, με αυτό τον τρόπο ξεκαθαρίζεις τη λειτουργικότητα της εταιρείας σου καθώς και τον σκοπό σου.
  • Χρησιμοποίησε φωτογραφίες και προϊόντα που επιβεβαιώνουν την εξειδίκευση αυτή

Συνοψίζοντας, καταστήματα με είδη σπιτιού και διακόσμησης πρέπει να ξεκαθαρίζουν από την αρχή την εξειδίκευση και την αποστολή τους, ώστε να βοηθήσουν τους πελάτες να ξέρουν ακριβώς τι θα βρουν και που θα το βρουν. Έτσι δημιουργούνται ρεαλιστικές προσδοκίες και το κατάστημά σου θα ξεχωρίσει από αντίστοιχα καταστήματα.
 
 

Καταστήματα με τρόφιμα και ποτά – πες μια ιστορία από την πρώτη κιόλας σελίδα

Επειδή πλέον τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι ευρέως διαδεδομένα, μηνύματα του τύπου «Το καλύτερο!», «Δεν θα το βρείτε πουθενά αλλού!» κλπ. πέφτουν στο κενό… Ο χρήστης τα βλέπει πολύ συχνά και τα προσπερνάει.

Καταστήματα με είδη τροφίμων, καφέ ή ακόμα και εστιατόρια έχουν έναν καλό λόγο να χρησιμοποιούν τα παραπάνω μηνύματα. Όντως ο σκοπός τους είναι να δημιουργήσουν κάτι που δεν μπορείς να το βρεις αλλού. Αλλά λέγοντας απλά «το δικό μας είναι το καλύτερο» δεν φαίνεται να αποδίδει.

Ο καλύτερος τρόπος να καταπολεμήσετε αυτή τη δυσπιστία είναι μέσω μιας εντελώς διαφορετικής προσέγγισης. Προσπάθησε να πουλήσεις τα προϊόντα σου λέγοντας την ιστορία σου και όχι τους ισχυρισμούς σου.

Ένα παράδειγμα όπου η Creta Farms αναφέρει στο slider της αρχικής της σελίδας την ιστορία της.

Ένα παράδειγμα όπου η Creta Farms αναφέρει στο slider της αρχικής της σελίδας την ιστορία της.

Δηλαδή, χρησιμοποίησε την αρχική σελίδα και δημιούργησε μια ιστορία για τα προϊόντα σου και την εταιρεία σου. Γράψε για το κίνητρο, την έμπνευσή σου, την προέλευση των προϊόντων και το σκοπό σου. Πρέπει να την κάνεις αρκετά ελκυστική ώστε ο πελάτης να ενδιαφερθεί από την αρχή και να θέλει να μάθει περισσότερα.

Μπορείς να δοκιμάσεις:

  • χρησιμοποίησε τουλάχιστον μία φωτογραφία από τον χώρο εργασίας σου, ώστε να δώσεις στον επισκέπτη να καταλάβει αμέσως τι είσαι πχ. ένα μικρό καφεκοπτείο ή μια νεοσύστατη επιχείρηση με φρέσκα τρόφιμα κλπ.
  • μετέφερε κείμενο που θα είχες σε μια σελίδα «Σχετικά με εμάς» στην αρχική σελίδα και συνδύασε το με μια φωτογραφία ή βάλτο κάτω από τα προϊόντα
  • χρησιμοποίησε πολλές επαγγελματικές φωτογραφίες, είτε σε φόντο είτε στο περιεχόμενο ώστε ο επισκέπτης να ξέρει αμέσως περί τίνος πρόκειται
  • συνεργάσου με επαγγελματία κειμενογράφο αν δεν έχεις την αυτοπεποίθηση ότι μπορείς να γράψεις την ιστορία σου με ελκυστικό τρόπο, μπορεί να σε βοηθησει να μετατρέψεις τις σκέψεις σου σε «θησαυρό»!

 
 

Πώς να ξεχωρίσεις όταν τα προϊόντα σου είναι ψηφιακά ή υπηρεσίες

Πρόκειται για μια εντελώς διαφορετική κατηγορία η οποία δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με τους παραπάνω τρόπους.

Οι φωτογραφίες αποτελούν σημαντικό κομμάτι της επιτυχίας μια αρχικής σελίδας. Τι γίνεται όμως όταν δεν υπάρχουν προϊόντα να φωτογραφίσεις;

Οι φωτογραφίες αποτελούν σημαντικό κομμάτι της επιτυχίας μια αρχικής σελίδας. Τι γίνεται όμως όταν δεν υπάρχουν προϊόντα να φωτογραφίσεις;

Στην αρχική σελίδα:

  • Γράψε το μήνυμά σου ώστε να φαίνεται με την είσοδο. Η αρχική σελίδα σου το πιθανότερο είναι να περιέχει πολύ κείμενο, αλλά είναι απαραίτητο ώστε οι επισκέπτες να ξέρουν τι κάνεις ή τι προσφέρεις
  • Φτιάξε ελκυστικά «Call to action» (τμήματα ειδικά διαμορφωμένα με κείμενο και κουμπί προτροπής κάποια ενέργειας) γιατί χωρίς προϊόντα ή φωτογραφίες για να κλικάρει ο χρήστης, πρέπει να χρησιμοποιήσεις λέξεις για να κάνεις τον πελάτη να συνεργαστεί μαζί σου
  • βρες εικόνες που δεν αποσπούν τον επισκέπτη από το κείμενο. Επίσης πρέπει να είναι σε πολύ καλή ανάλυση και να μην είναι πολυχρησιμοποιημένες από άλλες ιστοσελίδες. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι ίσως πρέπει να πληρώσεις για κάποιες εικόνες ή να πρέπει να χρησιμοποιήσεις κάποιον γραφίστα, αλλά αξίζει για να έχεις μια καλύτερη παρουσίαση

Αν δεν νιώθεις άνετα με τις συγγραφικές ή σχεδιαστικές σου ικανότητες, τότε πρέπει σίγουρα να συνεργαστείς με κάποιο κεμενογράφο ή γραφίστα ώστε να κάνεις το ψηφιακό σου κατάστημα ελκυστικό και εντυπωσιακό. Χωρίς φωτογραφίες προϊόντων, στο μόνο που μπορείς να βασιστείς είναι τα κείμενα και τα γραφικά και το εισόδημά σου εξαρτάται άμεσα από το να γίνουν σωστά.
 
 

Όταν το κατάστημα «δίνει» στον επισκέπτη αυτό που ψάχνει από την πρώτη σελίδα, τότε το πιθανότερο είναι να γίνει πελάτης

Η αρχική σελίδα του καταστήματος σου δεν υπάρχει μόνο για να είναι ωραία ή απλά να δημιουργεί συνδέσμους για εσωτερικές σελίδες. Μια καλοσχεδιασμένη αρχική σελίδα πρέπει να αντανακλά τις ανάγκες των επισκεπτών και όταν το κάνει τότε οι επισκέπτες θα αρχίσουν να ψωνίζουν.